Idegenforgalmi földrajz III.

  • A tantárgy neve:
    • magyarul: Idegenforgalmi földrajz III.
    • angolul: Tourism Geography III.
  • Kódja: TTGBG6025
  • Szemeszter: 2017/2018/4
  • Felelős oktatási egység: Debreceni Egyetem, TTK, Tájvédelmi és Környezetföldrajzi Tanszék
  • Kötelező előtanulmány neve:
  • Kódja:
  • Követelmény: Gyakorlati jegy
  • Kredit: 2
  • Oktatás nyelve: magyar
  • Tantárgyfelelős oktató: Vasvári Mária, egyetemi tanársegéd
 
típus heti óraszámok
előadás gyakorlat labor
nappali x heti 0 heti 2 heti 0
levelező   féléves   féléves   féléves  

A kurzus célja, hogy a hallgató megismerje Magyarország turisztikai célterületeinek vonzótényezőit, meghatározó turisztikai termékeit, továbbá a hazai (belföldi és beutazó) vendégforgalom jellemzőit és trendjeit. A kurzus során megismerik a statisztikai adatok mögött álló folyamatokat. Feltárjuk előttük a jó és követhető példákat, valamint a turisztikai trendek változásait (mind keresleti, mind kínálati oldalról).

A kurzus tartalma, témakörei

  • Hazánk idegenforgalmának általános jellemzői, statisztikai mutató, belföldi és beutazó turizmus szerepe, jelenleg tapasztalható trendek bemutatása. A turisztikai régiók, illetve a megalakult TDM-ek vonzerőinek, meghatározó termékeinek, problémáinak valamint követendő példáinak bemutatása.

Ajánlott szakirodalom:

  • Bernek Á. – Sárfalvi B.: Általános társadalomföldrajz. Nemzeti tankönyvkiadó, Bp., 2004.
  • Tények Könyve
  • Turizmus Bulletin című folyóirat szakcikkek
  • Földgömb című folyóirat
  • National Geographic című folyóirat
  • PANORÁMA útikönyvek
Heti bontott tematika
1. hét Magyarország turizmusa általánosságban, (helyzete, intézményrendszere, fejlesztéspolitikája)
2. hét Észak-Alföld I. Szabolcs-Szatmár-Bereg és Jász-Nagykun-Szolnok megye idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
3. hét Észak-Alföld II. Hajdú-Bihar megye és Debrecen idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
4. hét Dél-Alföld I. Csongrád és Bács-Kiskun megye idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
5. hét Dél-Alföld II. Békés megye idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek, Hungarikumok
6. hét Balaton és térségének idegenforgalmi helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
7. hét A Tisza-tó és térségének idegenforgalmi helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
8. hét Észak-Magyarország I. A Cserhát, a Mátra és a Bükk térségének idegenforgalmi helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
9. hét Észak-Magyarország II. A régió keleti felének idegenforgalmi helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
10. hét A Dél-Dunántúli régió idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
11. hét A Közép-Dunántúli régió idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
12. hét A Nyugat-Dunántúl idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
13. hét A Közép-Dunavidék idegenforgalmának helyzete, természetes és művi vonzerők, turisztikai desztinációk, legismertebb termékek
14. hét Budapest idegenforgalmi helyzete, természetes és művi vonzerők, legismertebb termékek
Legutóbbi frissítés: 2023. 06. 08. 11:24