Turisztikai vállalkozások menedzsmentje

  • A tantárgy neve:
    • magyarul: Turisztikai vállalkozások menedzsmentje
    • angolul: Management of Tourism Enterprises
  • Kódja: TTGBG6513
  • Szemeszter: 2017/2018/2
  • Felelős oktatási egység: Debreceni Egyetem, TTK, Társadalomföldrajzi és Területfejlesztési Tanszék
  • Kötelező előtanulmány neve:
  • Kódja:
  • Követelmény: Gyakorlati jegy
  • Kredit: 4
  • Oktatás nyelve: magyar
  • Tantárgyfelelős oktató: Dr. Molnár Ernő, egyetemi adjunktus
 
típus heti óraszámok
előadás gyakorlat labor
nappali x heti 2 heti 1 heti 0
levelező   féléves   féléves   féléves  

A kurzus célja, hogy a turisztikai kis- és középvállalkozások alapítására, elindítására, vezetésére, valamint sikeres működtetésére kívánja felkészíteni a hallgatókat. Ennek érdekében foglalkozik az idegenforgalmi vállalkozások megalapításának feltételeivel, a gazdálkodás elemzésének kérdéskörével (jövedelmezőség elemzése, munkaerő-gazdálkodás, készletgazdálkodás), a turizmus gazdálkodó szervezeteivel, illetve azok szervezési feladataival. Feltérképezi a turisztikai vállalkozások gazdasági és költségvetési kapcsolatait, megismerteti a hallgatókat a vállalatvezetés személyi kérdéseivel, valamint a marketing tervezés.

A kurzus tartalma, témakörei

  • A turisztikai vállalkozások menedzsmentje. Minőségbiztosítás. Innováció a turizmusban. A fenntartható turizmusfejlesztés. Fogyatékkal élők helyzete és igényeik a turisztikai szolgáltatásokban. Vállalkozási formák a turizmusban. Turizmustervezés. 2014-2020 programozási időszak hatása a turizmusra. Pályázat és projektmenedzsment a turisztikai vállalkozásoknál. A termelési/szolgáltatási folyamat jellemzői, a szolgáltatások sajátosságai. TDM és a turisztikai termék sajátosságai.

Kötelező olvasmány

  • Claude Kasper – Fekete Mátyás: Menedzsment a turizmusban, Budapest, 2011.
Heti bontott tematika
1. hét A turisztikai vállalkozások menedzsmentje
2. hét Minőségbiztosítás
3. hét Innováció a turizmusban
4. hét A fenntartható turizmusfejlesztés
5. hét Fogyatékkal élők helyzete és igényeik a turisztikai szolgáltatásokban
6. hét Vállalkozási formák a turizmusban
7. hét Turizmustervezés
8. hét 2014-2020 programozási időszak hatása a turizmusra
9. hét Pályázat és projektmenedzsment a turisztikai vállalkozásoknál
10. hét A termelési/szolgáltatási folyamat jellemzői, a szolgáltatások sajátosságai
11. hét TDM és a turisztikai termék sajátosságai – példák a gyakorlatból I.
12. hét TDM és a turisztikai termék sajátosságai – példák a gyakorlatból II.
Legutóbbi frissítés: 2023. 06. 08. 11:24