„B” tételsor a földrajz alapképzés (BSc) idegenforgalmi specifikáció záróvizsgájához
- A turizmusrendszer működése.
- A nemzetközi turizmus fejlődése a II. világháborútól; világtrendek a turizmusban.
- A hazai turizmus fejlődése a II. világháborútól napjainkig.
- A turisztikai kutatás tervezése és gyakorlata.
- A turizmuspolitika fogalma; az EU és Magyarország turizmuspolitikája.
- A turisztikai marketing folyamatának és szakaszainak bemutatása
- Marketingmenedzsment és a marketing terv kidolgozása.
- Mutassa be példákon keresztül a turizmus helyét a magyar nemzeti fejlesztési tervekben!
- Ismertesse a turizmus irányításának magyarországi intézményrendszerét!
- Ismertesse a turizmus gazdasági hatásait, hazai és nemzetközi példák alapján!
- Ismertesse a turizmus társadalmi hatásait, hazai és nemzetközi példák alapján!
- Ismertesse a turizmus természeti környezetre gyakorolt hatását, hazai és nemzetközi példák alapján
- Ismertesse a turisztikai fejlesztések hazai és nemzetközi pályázati forrásait!
- A turisztikai vállalkozások alapítása, működése és megszűnése.
- Mutassa be a hazai turisztikai régiók legfontosabb jellemzőit, különbségeit!
Tételsor a geográfus MSc turizmusföldrajz (Turisztikai termékek és tematikus kínálatok tervezése és fejlesztése) specifikációjának záróvizsgájához
- A turisztikai termékek csoportosítási lehetőségei, típusai és aktuális szerepük a hazai, valamint a nemzetközi turizmusban
- A turisztikai termékek fejlesztésének sajátosságai, a termékfejlesztés folyamata
- A tematikus turisztikai termékek fogalma, típusai, a kínálat tervezésének jellegzetességei
- Tematikus turisztikai termékek fejlesztésének trendjei külföldön és Magyarországon
- A fenntarthatóság megjelenése, alapelvei a turizmusban
- A fenntarthatóság megvalósulásának lehetőségei (kitérve a kutatási módszerekre is), eszközei az egyes turisztikai ágazatokban
- A turisztikai marketing sajátosságai desztinációs és vállalkozási szinten. A marketing információs rendszer szerepe a piaci folyamatok figyelemmel kísérésében és a turisztikai stratégiai döntések meghozatalában
- A marketingkommunikáció fogalma, elemei, a hazai gyakorlat bemutatása
- Mutassa be a regionális politika elveit, céljait és azok turizmusban való érvényesülését!
- Mutassa be a területi tervezésben használatos módszereket és azok turisztikai alkalmazásának sajátosságait!
- Hasonlítsa össze a turisztikai termék elemeit a kulturális- és sportturizmus esetében!
- Mutassa be a turizmus fizikai környezetre gyakorolt hatásait kutató módszertani lehetőségeket.
- Mutassa be a turizmus társadalmi-gazdasági környezetre gyakorolt hatásait kutató módszertani lehetőségeket
- Jellemezze a hazai TDM rendszer kialakulását és sajátosságait!
- Mutassa be az aktuális hazai turizmuspolitikai dokumentumokat, s jellemezze ezek hatását, következményeit egy kiválasztott mintaterületen.
- Mutassa be a turizmus hazai intézményrendszerének fejlődését az ezredfordulótól napjainkig!
- Jellemezze a nemzetközi turizmuspolitika fő irányait, elveit!
- Mutassa be hazai és nemzetközi példák felhasználásával, a turisztikai desztinációmenedzsment gondolat indokoltságát és hatékonyságát a hagyományos turizmusfejlesztési technikákhoz képest!
Legutóbbi frissítés:
2023. 06. 19. 12:02